A multivitaminok fontossága

Tartalomjegyzék

Szervezetünknek – különösen a téli időszakban – megnő a vitamin igénye és egyéb értékes tápanyagokra, ásványi anyagokra is szükségünk van. Rohanó, sokszor stresszes életünkben gyakran nem marad időnk a tudatos táplálkozásra. Elfeledkezünk magunkhoz venni a számunkra megfelelő vitaminokat.

Tápanyagigényünk olykor jóval nagyobb, mint amennyit egy-egy étkezés alkalmával magunkhoz veszünk. Manapság rengeteg vitaminkészítmény kapható, melyekkel kiegészíthetjük étkezéseinket. A téli időszakban ajánlott a C- és B12-vitamin, cink és folsav. Idegrendszerünk optimális működéséhez ajánlott a B6-vitamin. Hasznos lehet a nyugtalan, kapkodó mindennapokban.

A B-vitaminok összességében hozzájárulnak az immunrendszer normál működéséhez, valamint a lelki egyensúly fenntartásához. Tejtermékekben, húsokban, tojásban találhatjuk meg leginkább őket.

Az E-vitamin védi a szívet, a szív koszorúereit (ez a szívizmokat vérrel ellátó ér), így kisebb az esélye az érelmeszesedés kialakulásának. Gátolja a sejtek oxidációs folyamatai során keletkező szabadgyökök termelődését, valamint hozzájárul a sejtek oxidatív stressz hatásokkal szembeni védelméhez. Legfontosabb E-vitamin forrásaink a növényi olajok (napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-, olíva-, kukoricaolaj, a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák, a mogyoró, mandula). Az állati eredetű élelmiszerek közül a hús, a máj és a tojás tartalmaz jelentősebb mennyiségű E-vitamint.

Az A-vitamin (retinol) hozzájárul a normál látás fenntartásához. Igencsak fontos szerepe van az immunrendszer működésében, a bőr és a nyálkahártyák normál állapotát tartja fenn. Megtalálható tojásban, halakban, tejtermékekben.

A C-vitamin hozzájárul az idegrendszer megfelelő működéséhez. Csökkenti a fáradtságérzetet, valamint nélkülözhetetlen a fogak, a bőr, a haj és a csontok védelmének megőrzésében.

A jód hozzájárul a normál agyműködéshez, valamint az anyagcsere folyamatokhoz és befolyásolja a pajzsmirigy működését is.

A cink elengedhetetlen az immunrendszer egészségének megőrzéséhez. Pozitívan hat a memóriára és a tanulásra.

A H-vitamin elsősorban a bőr egészségét szolgálja. Számos étel tartalmazza, például a zöldségfélék, hüvelyesek, máj, tojás, dió.

A D-vitamin kiemelt fontosságú a téli borongós időszakban. Megfelelő körülmények között a szervezetünk is képes előállítani. Napfény hatására a bőrünkben keletkezik. Élelmiszerekben, főleg gombákban és állati eredetű ételekben van jelen. A lazac, a csirke- és a marhamáj, a tojássárgája, valamint a tej és a tejtermékek, például a tejszín vagy a sajtok tartalmaznak említésre méltó mennyiségű D-vitamint.
A jó D-vitamin-ellátottság érdekében fontos, hogy napfény érje a bőrünket. A felmérések szerint tél végére a lakosság túlnyomó részének alacsony a D-vitamin szintje.

Fent említett vitaminok mindenképpen szükségesek a testi- lelki egyensúly fenntartásához, de természetesen további kiegészítőkre is szükségünk van. Fontos a megfelelő mennyiségű folyadék bevitel, rendszeres friss levegőn tartózkodás, mozgás és a minőségi emberi kapcsolatok. A vitaminokat étrend-kiegészítőkkel is pótolhatjuk, de feltétlenül ellenőriznünk kell, hogy a benne található vitamin összetevő mennyisége mire elegendő.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Jelenleg a termékeket árusító forgalmazók betegséget megelőző vagy azt kezelő hatásokról, gyógyhatásokról és jótékony hatásokról nem állíthatnak semmit, ahogy az ezekre történő utalás sem megengedett.

Népszerű cikkeink

Legkelendőbb termékeink

What Our Clients Say
335 vélemény